אפליקציות מומלצות ללימוד שפות זרות

המעבר למדינה אחרת כרוך בלא מעט קשיים ולבטים. הפרידה מהסביבה הקרובה ומהמשפחה, רכישת הרגלים חדשים וכמובן, המחסום הגדול ביותר – השפה. השפה היא הדרך שלנו לתקשר עם החברה, בין אם זה בכתב ובין אם זה בעל-פה. ללא השפה, אנחנו לא מסוגלים להביע את הרצונות והצרכים הבסיסיים שלנו ומתקשים גם ליצור קשרים וחברויות.

אנשים רבים עלולים לבטל את רעיון ההגירה ולפספס את ההרפתקה הכי מרתקת בחייהם ואולי גם לפספס הזדמנויות רבות להצלחה בתחומים שונים, והכל רק בגלל שהם מפחדים ללמוד שפה חדשה.

אז נכון, אם אתם עוברים למדינות כמו ארה"ב, קנדה, אנגליה או אוסטרליה, סביר להניח שיהיה לכם קל יותר, כי גם אם אינכם דוברים אנגלית שוטפת, מדובר בשפה שהאוזן הישראלית רגילה לשמוע – בשיעורים בביה"ס, בסדרות, בסרטים ובשירים.

אבל איך לומדים שפה חדשה כשעוברים למדינה שאינה דוברת אנגלית? 

אפליקציות מומלצות ללימוד שפות

אם אתם בני 6-18 אין לכם סיבה להיכנס לפאניקה. תלמידים חדשים בביה"ס מוקפים בילדים ובמורים שמדברים איתם רק בשפה המקומית וזה לא מותיר להם הרבה ברירות, אלא ללמוד את השפה במהירות. אבל אתם כנראה כבר סיימתם את בית הספר מזמן ואתם לא עומדים לנחות לתוך מציאות שבה בכל יום אתם יושבים כמה שעות בכיתה עם מורה שמדברת רק בשפה המקומית. אתם די צריכים ללמוד לשחות לבד, וכדי להקל עליכם את המעבר ריכזנו עבורכם מספר אפליקציות נהדרות ללימוד שפות זרות, שבטוח יסירו מעליכם את המחסום הראשוני.

Duolingo– אפליקציה ותיקה שמתאימה ללימוד 22 שפות, בהן: ספרדית, פורטוגזית, איטלקית, צרפתית וגרמנית. היא מלמדת אוצר מילים ודקדוק ולאחרונה היא גם מאפשרת לשוחח עם בוטים. רק קחו בחשבון שאין לה גרסה בעברית, כך שהיא מתאימה לכם רק אם אתם חזקים באנגלית.

50Languages – האפליקציה החינמית מציעה לימוד של 50 שפות שונות באמצעות טקסט ואודיו. היא כוללת  שיחונים, שיעורים, מבחנים ומשחקים והיא מאוד ידידותית. אפשר למצוא בה1600 קומבינציות בין שתי שפות בין השפות המפתיעות שתוכלו למצוא בה: וייטנאמית, אינדונזית ואלבנית.

Lingua.ly – האפליקציה הישראלית מציעה מילון לשיפור אוצר המילים ומה שמיוחד בה הוא שהיא מתאימה את עצמה לתחומי העניין שלכם ולנושאים שאתם קוראים באתרי אינטרנט בשפה שאתם לומדים. בעזרת תוסף לדפדפן כרום האפליקציה יודעת על מה אתם קוראים ומעבדת את המידע תוך התחשבות ברמה הנוכחית שלכם בשפה שאתם לומדים.

Voxy – אפליקציה נוספת שמתאימה את עצמה למשתמש. גם היא, כמו Lingua.Ly מסתמכת על התכנים שאנחנו קוראים, אבל היא נותנת מענה למצבים מיידים בשיטת "מהלך הזרימה של החיים". כך למשל, אם האפליקציה תזהה שאתם נמצאים בבית קפה, היא תציע לכם שימוש באוצר מילים רלוונטי.

כל האפליקציות זמינות להורדה בכל מערכות ההפעלה והן בהחלט יכולות לעזור לכם בימים הראשונים של המעבר.עם זאת, זה עדיין לא פוטר אתכם מלשכור מורה פרטי או ללמוד בדרכים רציניות יותר, אבל זה יעזור לכם לשבור את המחסום הראשוני של השפה ולכו תדעו, אולי בעזרת אחת האפליקציות תוכלו להתחיל עם מישהי בבר, לבקש עזרה מאדם ברחוב, או לפתח שיחת חולין עם השכנה.

ולא לשכוח ש "אם תדבר לאדם בשפה שהוא מבין, דבריך יגיעו למחשבתו. אם תדבר לאדם בשפת האם שלו דבריך יגיעו לליבו". זה לא אנחנו אמרנו, זה נלסון מנדלה :).

נלסון מנדלה: אם תדבר לאדם בשפת האם שלו דבריך יגיעו לליבו

נלסון מנדלה