כמה מתכנת מרוויח במדינות שונות?

תכנות הוא לא רק מקצוע העתיד (ובואו נודה בזה, מקצוע ההווה) אלא הוא כנראה המקצוע הכי רווחי שקיים כרגע בשוק העבודה הישראלי והעולמי כאחד. הלימודים נחשקים, החברות עוטפות וממקצעות וכן, המשכורות גבוהות יותר. ועדיין, היכן באמת משתלם להיות מתכנת? האם ישנם פערים משמעותיים בין מדינה למדינה מבחינת דרגות השכר למקצוע המבוקש? יצאנו לבדוק וחזרנו עם מסקנות מעניינות שגרמו לנו לקנות שולחן מחשב חדש .


אמל"ק: המשכורות בישראל הן גבוהות יחסית

בהשוואה למדינות אירופה השונות ולפדרציה האהובה עלינו – ארצות הברית – מצאנו שדווקא בישראל, מרוויחים את הסכומים היותר נכבדים ברשימה. אז נכון, המשכורות הממוצעות אולי לא מרחיקות לכת למשכורות של מדינת ההזדמנויות, והאמת היא שגם לא לשווייץ, אבל הן כן משתוות ואף עולות על המשכורות המוצעות למתכנתים במדינות אירופה אחרות דוגמת צרפת, אוסטרליה ועוד.

ארצות הברית – שכר ממוצע של 33,825 שקלים לחודש

נכון מאוד, מה שקראתם. מהנדס תוכנה מתחיל ירוויח שכר ממוצע גבוה במיוחד, בטח גבוה ביחס לשוק ההייטק הישראלי בקרב "מתחילים" בתחום. למעשה, על פי בחינת השוק במגזין Indeed, השכר עולה משם עוד יותר ביחס לניסיון. וותק של אפילו עוד שנה עד שנתיים יכול להקפיץ את מדרגת השכר הממוצעת לשכר חודשי של 37,600 ₪ , ומשם זה ממשיך לעלות ככל שמתקדמים בתפקיד.

שווייץ – שכר ממוצע של 27,750 שקלים לחודש

שכר לא מבייש מצד אחד, שיותר מתקרב לנתונים שאנו מכירים מהארץ מצד שני. גם כאן, השכר יעלה בהדרגה עם מידת הניסיון, וההתמחויות השונות גם ישחקו תפקיד בכמה גבוה תוכלו להגיע.
אך אין מנוס – שווייץ היא המדינה השנייה ברשימת המדינות המשתלמות לעסוק בהן בתכנות ודרך אגב – ברוב הדברים. ממוצע המשכורות הכללי של שוויצריה גובר על שאר מדינות העולם, מלבד לוקסמבורג ואיסלנד.


אנגליה – שכר ממוצע של 18,600 שקלים לחודש

התחלנו להגיע למשכורות "הנמוכות" ברשימה – אנגליה מהמקומות האחרונים מבחינת ממוצע השכר לעוסקים במקצועות המחשב. לשם השוואה, בשאר המקצועות המדינה מדורגת לפי מדדי ה-OECD בדיוק במקום טוב באמצע – עם ממוצע שכר כללי של בקירוב 14,000 שקלים. מכאן שהמתכנתים באנגליה לא מקבלים סכומים הנחשבים לסכומי עתק  ביחס לממוצע המשכורות הכללי.

 

גרמניה – שכר ממוצע של 17,000 שקלים לחודש

ואי שם בתחתית הרשימה ניצבת גרמניה, עם ממוצע השכר השני הנמוך ביותר למקצוע. בעוד שגם כאן, ממוצע השכר הכללי העומד על 15,000 שקלים בקירוב, שכר גבוה יחסית למדינות ה-OECD, נדמה ששוב עוסקי מקצועות המחשב יוצאים נפסדים מהעסק, ולא זוכים למשכורת גבוהה במיוחד, למרות היוקרה המקצועית. עם זאת, חשוב לציין כי שעות העבודה הממוצעות של שכיר בגרמניה הן מהנמוכות משמעותית במדד העולמי, ותנאי ההעסקה גבוהים במיוחד. לכן נדמה שגם כאן מדובר בהחלטה שמגיעה מגישה מדינית של צמצום פערים ודאגה לשביעות רצון כללית גבוהה. אגב, זה גם עובד. גרמניה נמצאת במקום ה-28 הנמוך מבין מדינות ה-OECD מבחינת פערי שכר באוכלוסייה.