הגירה לניו זילנד

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מסלולי הגירה לניו זילנד לבעלי דרכון ישראלי

קיימים שני מסלולים עיקריים להגירה לניו זילנד. המסלול הראשון הוא לבקש (ולקבל) תושבות קבועה – Permanent Residence (PR) עוד לפני המעבר לניו זילנד. הוויזה מאפשרת למהגרים לחיות, לעבוד וללמוד בניו זילנד. המסלול השני הוא לבקש ויזת עבודה ולאחר מכן להגיש את הבקשה לתושבות קבועה בזמן שאתם כבר מתגוררים ועובדים בניו זילנד.

מקצועות נדרשים בניו זילנד

כדי לקבל את אשרת התושבות הקבועה צריך לעמוד במספר קריטריונים שנקבעו על ידי משרד ההגירה בניו זילנד ולהשיג לפחות מ100 נקודות.

לאינסטלטור, חשמלאי, וטרינר, מהנדס, פיזיותרפיסט או בעל כל מקצוע נדרש בניו זילנד אחר, תואר אקדמי או הצעת עבודה רשמית, יש סיכוי גדול יותר שבקשתו תיבחר מתוך מאגר הבקשות. טבלת המקצועות הנדרשים משתנה מעט משנה לשנה, והיא מפורסמת באתר הרשמי של משרד ההגירה של ניו זילנד.

יוקר המחיה בניו זילנד

יוקר המחיה בניו זילנד אינו מהנמוכים בעולם. אוקלנד, אחת העיר הגדולה ביותר והמאוכלסת ביותר בניו זילנד נמצאת במקום השביעי במדרג הערים הדירות היקרות בעולם. לפי דיווחים בתקשורת, הניו זילנדים ממעיטים לרכוש בתים ועוברים לגור בבתים זעירים על גלגלים בעקבות הזינוק במחירי הדירות בעשרות האחרון.

עם זאת ניו זילנד הינה מדינה סוציאלית המספקת לאזרחיה שירותים שונים לרווחת הציבור, כמו שירותי בריאות בחינם לילדים עד גיל 18 ובתשלום סמלי למבוגרים. כמו כן, מערכת החינוך ניתנת לילדי ניו זילנד בחינם.

קהילה יהודית וישראלית באוקלנד

אוקלנד היא העיר בעלת הקהילה היהודית הנרחבת ביותר בניו זילנד והיא מונה כ3000 חברים. הקהילה מונה גם יהודים אורתודוקסים החיים בפתיחות מרובה, ובשנת 2015 אף כיהנה אישה כראש הקהילה. באוקלנד יש גן יהודי ובית ספר יסודי וחטיבת ביניים של הקהילה היהודית אך לא קיים בית ספר תיכון יהודי. כמו כן, קיימות גם קהילות יהודיות בוולינגטון ובקרייסטצרץ'.

 

חסרונות בהגירה לניו זילנד

מרחק מהמשפחה – מכשול או יתרון?

אחד המכשולים הנפשיים הגדולים בהגירה למדינה זרה היא המרחק הפיזי מהמשפחה. כשמדובר באחת ממדינות אירופה, המרחק הפיזי אינו ממלא תפקיד משמעותי בגלל זמן הטיסה הקצר לארץ. כשמדובר בהגירה לניו זילנד, הטיסה עשויה לארוך עד שלושה ימים או 24 שעות מה שמקשה על ביקורים משפחתיים בארץ. היתרון הבולט של הריחוק והבידוד היחסי של ניו זילנד הוא שהיא מוגנת מפני התפרצות מחלות ומזיקים. כמו כן היא מוגבלת גם בייבוא בעלי חיים וצמחים שונים כדי לשמור על הסטריליות שבבידוד.

רעידות אדמה

ניו זילנד ידועה ברעידות האדמה בה בשל העובדה כי היא חווה רעידות אדמה באופן תדיר, אחת לכמה חודשים. בעבר, בשל רעידת אדמה כבדה אף שטף את ניו זילנד גל צונאמי.

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית בניו זילנד לוקה בחסר בלשון המעטה, ההתניידות בעזרתה אינה במגמת עלייה עם השנים ונשארת מאחור בהשוואה למדינות אחרות בעיקר באופן ההתניידות הבין עירונית.

 

יעדים להגירה בתוך ניו זילנד – עיר הסטודנטים

בחלקו המזרחי של ניו זילנד נמצאת עיר הסטודנטים של ניו זילנד – דנידין (Dunedin). העיר היא השנייה בגודלה וגרים בה קרוב ל120 אלף תושבים מתוכם כ20 אלף סטודנטים. דנידין ממוקמת על חוף הים התוסס והיא העיר בה נמצאות מרבית האוניברסיטאות של ניו זילנד. אורח החיים בעיר זו הוא צעיר ותוסס והוא משמש מוקד עליה לצעירים בסופי השבוע. בעיר יש אטרקציות רבות ביניהם פינגווינים צהובי עיניים וגם מפעל שוקולד מדהים.

 

מידע כללי על ניו זילנד למתעניינים בהגירה

מזג אוויר ואקלים בניו זילנד

מזג האוויר בניו זילנד מתון לאורך כל ימות השנה, כמובן שטמפרטורות קיצוניות ושינויי טמפרטורה עשויים להתרחש אך לא כדרך קבע. גשם עשוי לרדת לאורך כל השנה. עונות השנה בניו זילנד הפוכות מאלו שבישראל, החורף הוא בין יוני לאוגוסט ובקיץ הוא מדצמבר ועד פברואר. האזור הצפוני של ניו זילנד מאופיין במזג אוויר טרופי וכיף לטייל בו לאורך כל השנה. גם בקיץ תמצאו את עצמכם בניו זילנד לבושים בג'קט או עליונית בשל הרוח הקרירה, ובחורף מומלץ להתלבש בביגוד טרמי.

כסף כסף כסף

ניו זילנד מתהדרת בתואר המדינה המתקדמת בעולם בכל הקשור בכרטיסי האשראי שלה. בניו זילנד, כרטיסי האשראי החליפו כמעט לחלוטין את הכסף המזומן וניתנים לשימוש כמעט בכל מקום. ניתן לשלם באמצעות כרטיסי האשראי גם דרך המכשיר הסלולרי באפליקציות ייעודיות לכך כמעט בכל מקום, למשל בכולבו השכונתי, בחנויות אלקטרוניקה, צעצועים וציוד המשרדי וגם בדוכני המזון הפזורים בערים השונות.

יש לכם שאלה? שלחו לנו אותה