מדד השכירות העולמי: איפה תשלמו פחות דמי שכירות חודשיים?

דמי שכירות לדירה הם עסק יקר בישראל, בין אם גרים בצפון או בדרום הארץ ובמיוחד אם גרים במרכז. מחירי השכירות אומנם עולים רק באחוזים בודדים, אולם העליות האלה מצטברות להוצאות של אלפי שקלים בשנה. מיותר לציין שהתייקרות דמי השכירות (ויתר ההוצאות) לא באה לידי ביטוי בהעלאת השכר.

כמדי שנה מציג אתר Numbeo את מחירי השכירות ברחבי העולם ומשווה את יוקר המחיה בערים ובמדינות שונות. אז אם נמאס לכם להוציא חצי מהשכר החודשי על דמי שכירות או שאתם מחפשים יעד זול להגירה, להלן הערים שבהן שכר הדירה הוא הזול ביותר. הנתונים מתייחסים לדירות בנות 2–3 חדרים במכרז הערים.

250$–200$  לחודש – בורגס, ורנה (בולגריה)

בין המדינות האירופאיות הזולות ביותר אנו מוצאים את את הערים בורגס וורנה שבבולגריה. לא רק השכירות זולה בבולגריה, אלא גם שאר הוצאות המחיה. לדוגמה, מחיר ליטר דלק עומד על 1.4 דולר.

עוד סיבות להגר לבולגריה>>

300$ לחודש – לאסי, ארד, בראשוב (רומניה)

בעבור 300$ לחודש תוכלו לשכור דירה נחמדה במרכז העיר באחת מהערים הנ"ל. יוקר המחיה ברומניה נמוך משמעותית מיוקר המחיר בישראל. ברומניה, סל הקניות למשפחה ממוצעת יעלה פחות מסל קניות בישראל, כך גם הבילויים במסעדות יהפכו זולות יותר וגם התשלומים לגן הילדים או בית הספר.

350$-450$ לחודש – ברגה, קוימברה (פורטוגל)

הגירה לפורטוגל היא משתלמת מאוד כיוון שיוקר המחיה אינו יקר בכלל. בערים ברגה וקוימברה שבפורטוגל תוכלו לשכור דירה במחיר חלומי. בנוסף, חצי ליטר בירה יעלה לכם 2.25$.

הגירה לפורטוגל

הגירה לפורטוגל

550$ לחודש – לובלין, קראקוב, גדנסק (פולין)

יש לכם דרכון פולני? הרווחתם! מלבד ההטבות המוצעות לאדם המחזיק דרכון אירופאי, תוכלו להגר לפולין וליהנות גם ממחירי דיור נמוכים שיאפשר לכם לחסוך כסף בקלות.

550$ לחודש – בודפשט (הונגריה)

בודפשט, עיר הבירה של הונגריה, מחולקת לשני חלקים שאינם שווים בגודלם – בודה הקטנה יותר ופשט הגדולה, וביניהן עובר נהר הדנובה. המחיה בהונגריה זולה מאוד (לדוגמה: מחיר חצי ליטר בירה הינו 1.30$). בנוסף, ואם יש לכם דרכון הונגרי תיהנו משלל ההטבות המוענקות לבעלי דרכון אירופאי.

550$ לחודש – וינדזור (קנדה)

העיר הדרומית ביותר בקנדה, וינדזור, היא גם העיר שבה תשלמו את השכירות הנמוכה ביותר במדינה ואפילו תזכו לגור בסמוך לנהר דטרויט שבצדו השני שוכנת מדינת מישיגן בארצות הברית. המחיה בווינדזור יקרה יותר מאשר ערים אחרות בעולם.

1000$ לחודש – ברלין (גרמניה)

בעלי אזרחות גרמנית? הרווחתם. דירה ממוצעת במרכזה של עיר הבילויים ברלין תעלה כ1000$  לחודש וההגירה לגרמניה כנראה תהיה נחיתה רכה מאוד.

1000$-1050$ לחודש – מדריד, ברצלונה (ספרד)

ההבדלים בין מדריד לברצלונה אינם גדולים וההגירה לספרד תדרוש מכם לשלם שכירות נמוכה מהשכירות הממוצעת במדינת ישראל.

הגירה לספרד

הגירה לספרד

1250$ לחודש – רומא (איטליה)

את הרשימה של הערים הזולות בעולם סוגרת לא אחרת מאשר בירת איטליה המציעה דירה במחיר סביר מאוד לשכירות חודשית. הגירה לאיטליה תאפשר לכם להשתכר בכבוד וגם לשכור דירה שווה במחיר הוגן.