להגר כמו מקצוען – מהם המקצועות המבוקשים ביותר להגירה?

הגירה היא נושא מורכב מכל הבחינות, הכולל גם תהליכים בירוקרטים אינסופיים. אבל יש כלל ברזל שיכול להקל על התהליך – כשהאינטרס משותף, הרווח משותף. מדינות רבות מחפשות בעלי מקצועות ספציפיים שישתלבו השתלבות מהירה בשוק העבודה, ובתמורה אותם בעלי מקצוע יקבלו עדיפות בתהליך ההגירה או ההתאזרחות. כן, גם לנו זה נשמע מתגמל.
אז בלי לבזבז עוד רגע, בדקנו ומצאנו: אלו המדינות והמקצועות שיסלול עבורכם הליך הגירה נטול מהמורות מיותרות (יחסית, יחסית).

 

1. אוסטרליה דרושים רופאים ומהנדסים

היבשת העצומה מציעה הזדמנויות תעסוקה מפה ועד הודעה חדשה, החל ברופאים מומחים לאונקולוגיה וכלה במגדלי בקר. מסקירה מעמיקה נראה כי כמעט בכל תחום תוכלו למצוא לפחות שלושה מקצועות שאוסטרליה זקוקה להם, ועכשיו.
התחומים העיקריים בהם יש מחסור בכוח אדם הינם תחום הרפואה (אונקולוגיה, אורולוגיה, אופטיקה, אחים ואחיות ועוד), אדריכלות ועיצוב נוף, תחום ההנדסה (חשמל, מכונות, מבנים, סביבה), תחום ההוראה לסוגיו השונים, ומקצועות מעשיים כמו אינסטלטורים, חשמלאים ומפקחי עבודה. בנוסף, ניתן לראות כי יש גם ביקוש מסוים למקצועות אמנותיים, כגון מאיירים, מנהלים אומנותיים ומעצבי מולטימדיה.

 

2. בריטניה – פסיכולוגים ואומנים

הממלכה המאוחדת והמיוחדת מפרסמת בכל שנה רשימת מקצועות מבוקשים מעודכנת, היא ה-"Shortage List". הרשימה רחבה ביותר, וכוללת כמעט את כל המקצועות במשק – כלל מקצועות ההנדסה, כלל מקצועות הרפואה ולמרבה הפלא – גם מקצועות אומנות הבמה והאומנות החזותית. פסיכולוגים, עובדים סוציאליים וביולוגים נכנסו גם הם לרשימת הצורך הגורף. אבל יש דרישות ספציפיות: רקדנים? רק רקדני בלט. מוזיקאים? רק נגני תזמורות. ולגבי מורים… יש צורך רק במורים למתמטיקה ולפיזיקה. אם במקרה נפלתם לאחת הקטגוריות, מזל טוב – בריטניה מחכה לפלייה שלכם.

 

3. קנדה – קונדיטורים ומעצבי שיער

קנדה צריכה אתכם, אבל היא גם צריכה שתוכיחו את עצמכם. זאת אומרת שגם אם המקצוע שלכם נמצא ברשימת המקצועות הנדרשים באימפריית המייפל, תצטרכו להוכיח כמה דברים. בין היתר, שאתם מועסקים כבר שנתיים ברצף במשרה מלאה בתחום עיסוקכם, ושלוש שנים במצטבר; שעברתם הכשרה מקצועית, וכי בבעלותכם תעודת בגרות מלאה. בנוסף, תצטרכו לעבור בחינה מסווגת בשפה האנגלית ובצרפתית. ועכשיו, כשעמדתם בכל אלו, נפרט על המקצועות הנדרשים.
באופן כללי, ניתן לראות כי בעלי מקצוע בתעשיית השירותים הם צו השעה הקנדי. למרבה הפלא, הביקוש למקצועות הרפואה וההנדסה הוא נמוך יחסית, ויש ביקוש גבוה לבעלי מקצועות כמו מכונאים, טכנאים ופחחים, וגם לתכשיטנים, קונדיטורים ומעצבי שיער.

 

4. ארצות הברית – דיגיטל ונהגי משאיות

ארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות כנראה תפרגן לכם כלכלית כמעט בכל מקצוע. הבעיה היא בקושי להגר אליה מלכתחילה. מבדיקה שעשינו, נראה כי יש צורך גדול דווקא במקצועות שלא מצריכים תואר מהרווארד – נהגי משאיות, נציגי מכירות ואנשי פרסום יתקבלו בברכה ליבשת. יש גם ביקוש רב לתחום הדיגיטל, החל ממנהלי שיווק ועד מפתחי תוכנה, בוני אפליקציות, מנהלי מערכות מחשב ומנהלי מערכות מידע. וכמובן שיש גם ביקוש רב לרופאים.

 

5. ניו זילנד – הייטק ותשתיות

ההגירה לניו זילנד מעולם לא הייתה פשוטה, ואשרות העבודה הן דרך מומלץ להגר למדינה. למרבה המזל, רשות ההגירה הניו-זילנדית הוציאה שלוש רשימות מרכזיות של מקצועות נדרשים. מסקירה קצרה ניתן לראות שהתחום המקצועי המוביל הוא הייטק, וכל המסתעף ממנו. יש ביקוש עצום לתחום הנדסת תוכנה, בניית אפליקציות, בדיקת תוכנה ורבים אחרים. תחום מבוקש נוסף כולל משרות שונות בענף הבנייה, החל ממהנדסים אזרחיים ועד התחום הביצועי עם מקצועות כמו מנהלי פרויקטים, מרכיבי פיגומים ומומחי טיח וקירות גבס. ולא נשקר, היו גם כמה מקצועות שהפתיעו אותנו: מדריכי סקי, מגדלי גן ירק וכוורנים לא היו בדיוק הניחוש הראשון שלנו. אבל כדי להגר לניו זילנד נתחיל להתיידד עם הדבורים.