הגירה בעקבות סרטי ילדים

הגיע הזמן שנודה באמת, חלק ניכר מהסרטים הכי טובים שראינו בחיינו הבוגרים הם בכלל סרטי ילדים. החל מ”מולאן”, “היפה והחיה” ועד ל”מוצאים את נמו” – הסרטים אומנם מגיעים מארה"ב אבל מספרים את סיפורם של מדינות שונות ומייצגים תרבות שונה ששווה להציץ עליה. אבל מה עם להגר אליה?

הגירה לארה"ב (הוואי) בעקבות מואנה ולילו וסטיץ' 

מעצמת סרטי הילדים 'וולט דיסני' כבר יודעת איפה אפשר למצוא את הגיבורות השוות ביותר. בסרט "מואנה", מואנה ביתו של הצ'יף החשוב באי יוצאת למסע בעקבות הלב של טפיטי. לילו החמודה מהסרט "לילו וסטיץ' " מאמצת יצור שעבר שיכלול גנטי והגיע בטעות לכדור הארץ.  שתי הבנות האלו מתהדרות בפרחים ואווירה צבעונית בביתן שמשקיף על ים הכחול של הוואי.

אז חשבתם על מעבר להוואי? הוואי היא קבוצת האיים השנייה בגודלה בארה"ב, היא המדינה הדרומית ביותר ושוכנת כמה אלפיי קילומטרים ממערב ארה"ב. הגירה לארה"ב יכולה לקרות רק אם האזרח מוציא גרין קארד. גרין קארד הוא אישור המקנה תושבות קבע. האשרה ניתנת לאזרחים זרים ללא אזרחות אמריקאית. במעמד קבלת האשרה נכספת מגיעות זכויות וחובות, ומי שלא עומד בחובות המוטלים עליו עלול להיענש ולעיתים גם להיות מגורש מארה"ב.

הגירה לארה"ב

הגירה לארה"ב

הגירה לסין בעקבות מולאן

הלוחמת המצוירת הראשונה מולאן היא גם הגיבורה הראשונה של דיסני שאינה נסיכה. הסרט יצא אי שם בשנות ה90 והוא מגולל את סיפורה של בחורה צעירה שמתגייסת לצבא כדי לשרת את המדינה במקומו של אביה הזקן. הסרט מעביר לצופים את התרבות הסינית במיטבה ומי שלא היה בסין מעולם, יוכל לחזות בחומה הסינית.

אורכה של החומה מגיע ל-6,400 קילומטרים, רוחבה מגיע בחלקים שונים שלה לתשעה מטרים וגובהה ל-7.5 מטרים. רוב הישראלים בסין הם אנשי היי-טק או יהלומנים – אך יש עובדים במקצועות נוספים כמו מוכרנים. אומנם הבדלי השפה והבדלי התרבות שונים מקצה לקצה בין סין לישראל אבל החווה שווה את המאמץ שכרוך בהגירה. חשבתם על להגר לסין? כדי להקל על המעבר רצוי מאוד להתחיל לאכול אורז בעזרת צ'ופסטיקס, כדאי להתחיל להתאמן כי זה מאוד קשה…

הגירה לסין

הגירה לסין

הגירה לצרפת בעקבות הגיבן מנוטרדאם, רטטוי והיפה והחיה 

מה לא נכתב עדיין על צרפת? חוץ מריח של בגטים וקוראסונים בכל פינה, צרפת גם כיכבה בלא מעט סירטי ילדים. הסרט רטטוי מציג את זוויתו של העכברוש הקטן רמי שחי בפריז וחולם להיות שף שמכין רטטוי, תבשיל ירקות מהמטבח הצרפתי, באופן מושלם. עלילת הסרט על הגיבן מנוטרדאם מתחיל כשקבוצה של צוענים מסתננים באופן בלתי חוקי לפריז. הילד המעוות מתחילת הסרט הופך לגיבור הגיבן והסרט מגולל כמו רוב הסרטים של דיסני סיפור אהבה בלתי אפשרי שנגמר בסוף טוב. בל, הנסיכה בעלת השלמה הצהובה מהסרט "היפה והחיה" שאוהבת לקרוא מוצאת את עצמה מתאהבת בחיה המכוערת שחיה בטירה המרוחקת מביתה שבדרום צרפת בכפר וילנב.

למי שלא רוצה להתרחק מידי ממזג האוויר הנוח של ישראל יכול להגר לצרפת שנמצאת במערב אירופה. מערכת החינוך בצרפת היא מהטובות בעולם ולכן מי שמעוניין להגר למדינה בה יוכל להעניק לילדיו חינוך טוב, צרפת היא אופציה לא רעה בכלל. תכינו את הבטן, כי המעבר לצרפת הולך להוכיח לכם מי בירת הבצקים!

הגירה לצרפת

הגירה לצרפת

הגירה לאנגליה בעקבות פיטר פן ורובין הוד 

מתלבטים? לונדון לא מחכה לכם… גם מי שלונדון היא לא בדיוק הcup of tea שלו, התרבות האנגלית מככבת על המסך הגדול בסרטי ילדים רבים. אחד מהם הוא הסרט "פיטר פן" אשר מספר את סיפורו של נער שלא רוצה להתבגר, אבל ונדי ואחיה הקטנים המתגוררים בלונדון הם דמויות בלתי נשכחות. בסצנה אחת מתוך הסרט שהופק ועובד על ידי וולט דיסני אפילו ניתן לראות את הפעמון הגדול והמפורסם בלונדון 'הביג בן'. סרט נוסף שמראה את התרבות האנגלית הוא "רובין הוד". מי שאוהב את האגדה על רובין הוד, שגנב מהעשירים ונתן כל מה שיכל למעוטי היכולת יוכל להגיע עד לצפון אנגליה ולעשות טיול בעקבות הסרט.

שלא כמו בישראל, באנגליה התחבורה הציבורית מפותחת עד מאוד. מערכת הרכבות התחתיות נבנתה לראשונה בלונדון כבר ב1863 והיא מערכת הרכבות התחתיות המפותחת ביותר בעולם. מלבד יתרון התחבורה הציבורית, אחד היתרונות הבולטים של הגירה לאנגליה היא השפה האנגלית.

הגירה לאנגליה

הגירה לאנגליה

הגירה לאוסטרליה בעקבות מוצאים את נמו 

לא, באוסטרליה אין רק קנגורואים או דובי קואלה. גיבור הסרט "מוצאים את נמו" הוא נמו, דג המתגורר בשונית אלמוגים מרהיבה ביופייה אי שם בחופי אוסטרליה. בזמן שנמו הולך לאיבוד ואביו מחפש אותו נגלה בפנינו עולם מרהיב המצוי מתחת לפני המים בסידני שבאוסטרליה.

מזג האוויר באוסטרליה הוא הפוך ממזג האוויר בישראל, כך שחודשי החורף בישראל הם חודשי הקיץ באוסטרליה, וההיפך. הקהילה הישראלית הפעילה ביותר נמצאת במלבורן אבל יש גם קהילות ישראלים בערים הגדולות האחרות, בעיקר בסידני. לכל מי שחשב על הגירה לאוסטרליה לטובת לימודים, ימצא הרבה אוניברסיטאות או מוסדות אקדמיים פזורים ברחבי אוסטרליה. השמועה אומרת שהחיים הסטודנטיאליים בסידני ובמלבורן מדהימים…
אולי כדאי לבדוק בעצמכם…

הגירה לאוסטרליה

הגירה לאוסטרליה

 

* הפוסט נכתב בהומור ואין לראות בו ייעוץ להגירה