לאן כדאי לעשות רילוקיישן עם ילדים?

רילוקיישן עם ילדים הוא תהליך מורכב, ובו צריך לקחת בחשבון גורמים רבים בהם חינוך, בריאות, סביבה תרבותית וביטחון אישי. בכתבה זו נסקור את המדינות המומלצות ביותר לרילוקיישן עם ילדים, ונדון בנקודות החשובות ביותר בתהליך התכנון והמעבר, כך שתוכלו להבטיח מעבר חלק והסתגלות קלה לכל בני המשפחה.

 

אילו מדינות מומלצות לרילוקיישן עם ילדים?

קנדה – מדינה מצוינת עם איכות חיים גבוהה, מערכת חינוך ובריאות מהטובות בעולם. ישנן קהילות יהודיות משגשגות במרכזים כמו טורונטו, מונטריאול וונקובר. יוקר המחיה הוא סביר והליך ההגירה נחשב קל יחסית לעובדים מקצועיים במקצועות נדרשים כמו בעלי הכשרה מקצועית בתחומי חשמל, בניין, טכנאות מזגנים וכדומה, או עבור אנשי מקצוע אקדמאים בתחומי בריאות, טכנולוגיה, הנדסה, חינוך ואחרים. החורפים הקרים והארוכים עלולים להיות מאתגרים לכם ולילדים.

ניו זילנד – מדינה יפהפייה וידידותית למשפחות, עם חינוך ובריאות ברמה גבוהה. באוקלנד ישנה קהילה יהודית גדולה יחסית, וישנן קהילות קטנות יותר בערים וולינגטון וכרייסטצ'רץ'. יוקר המחיה אומנם אינו נמוך במיוחד, אבל יש תנאים סוציאליים טובים. תהליך ההגירה הוא נוח לעובדים מומחים במקצועות הנדרשים. החיסרון העיקרי הוא המרחק לישראל, וכן המרחקים בין הערים הגדולות והכפרים.

אוסטרליה – ערים כמו מלבורן וסידני מציעות איכות חיים גבוהה עם חינוך וביטחון רפואי מעולים, וקהילות יהודיות גדולות ופעילות. תהליך ההגירה מורכב, אך מציע יתרונות לבעלי מקצועות נדרשים.

גרמניה – הערים הגדולות כמו ברלין ומינכן מציעות חינוך איכותי, בריאות מצוינת, קהילות יהודיות מפותחות ויוקר מחיה סביר. תהליך הרילוקיישן עשוי להיות מורכב יותר למשפחות בהשוואה למהגרים יחידים, בין השאר בשל דרישות השפה, הבירוקרטיה המורכבת והליכי הרישום והקבלה לבתי ספר. עם זאת, גרמניה מציעה מספר הטבות והקלות למשפחות עם ילדים, כמו קצבאות ילדים, חופשת לידה ממושכת, מעונות יום מסובסדים וחינוך חינם.

פורטוגל – מדינה יפה ובטוחה עם מערכות חינוך ובריאות טובות, יוקר מחיה נמוך יחסית ואורח חיים שלו ונינוח. הקהילה היהודית קטנה יחסית, אבל ישנה קהילה ישראלית מתפתחת.

 

רילוקיישן עם ילדים

אתגרים ברילוקיישן עם ילדים

רילוקיישן עם ילדים מציב אתגרים ייחודיים שחשוב להיות מודעים אליהם ולהיערך להתמודד איתם. גיל הילדים משפיע רבות על ההתמודדות שלהם עם הרילוקיישן. ילדים צעירים מתחת לגיל 10 לרוב יסתגלו בקלות רבה יותר לסביבה חדשה.

  • התמודדות רגשית – המעבר למקום חדש, הפרידה מהחברים והסביבה המוכרת יכולים להיות קשים רגשית לילדים.
  • קשיי שפה – לימוד שפה חדשה יכול להיות משימה מורכבת לילדים. קחו בחשבון שתצטרכו לרשום את הילדים לבית ספר דו-לשוני או לשיעורי עזר כדי להקל על התהליך.
  • השפעה על הלימודים – המעבר בין מערכות חינוך צפוי להוביל לקשיים וליצור פערים בחומר הלימודי שנלמד. יש להיערך לכסות פערים אלו באמצעות שיעורי עזר.
  • השתלבות בחברה – יצירת קשרים חדשים והשתלבות בסביבה חדשה עם נורמות חברתיות שונות מהמורגל עשויות להיות מאתגרות לילדים. חוגים ופעילויות חברתיות בקהילה הישראלית, אם יש כזו, עשויים לסייע.
  • היעדר תמיכה משפחתית – התרחקות מהמשפחה המורחבת משמעותה פחות תמיכה ועזרה בגידול הילדים.

לכן, חשוב להיערך נפשית וכלכלית לאתגרים אלו מראש, לתכנן בקפידה את תהליך הרילוקיישן ולהיעזר בקהילות התמיכה הזמינות במדינת היעד.

עוד מהבלוג שלנו

רילוקיישן עם ילדים

לאן כדאי לעשות רילוקיישן עם ילדים?

רילוקיישן עם ילדים הוא תהליך מורכב, ובו צריך לקחת בחשבון גורמים רבים בהם חינוך, בריאות, סביבה תרבותית וביטחון אישי. בכתבה זו נסקור את המדינות המומלצות ביותר לרילוקיישן עם ילדים, ונדון בנקודות החשובות ביותר בתהליך התכנון והמעבר, כך שתוכלו להבטיח מעבר חלק והסתגלות קלה לכל בני המשפחה.   אילו מדינות מומלצות לרילוקיישן עם ילדים? קנדה – מדינה מצוינת עם איכות חיים גבוהה, מערכת חינוך ובריאות מהטובות בעולם. ישנן קהילות יהודיות משגשגות במרכזים כמו טורונטו, מונטריאול וונקובר. יוקר המחיה הוא סביר והליך

קרא עוד »
american flag ויזת משקיע לארה"ב E2

ויזת משקיע לארצות הברית E-2

ויזת משקיע E-2 מאפשרת לאזרחים של כמה מדינות לשהות בארצות הברית למטרות השקעה בעסקים וניהולם. בשנת 2019 הצטרפה ישראל למדינות החברות באמנת משקיע עם ארצות הברית, ומאז גם אזרחים ישראלים ללא דרכון זר יכולים להגיש בקשה לוויזה E-2. מי יכול להגיש בקשה לוויזת משקיע בארצות הברית? כדי להגיש בקשה לוויזה E-2, תידרשו לעמוד במספר תנאים, בין השאר: להיות בעלי אזרחות ישראלית או אזרחות כפולה. להקים עסק חדש או להשקיע בעסק קיים. להיות בעלים של לפחות 50% מהעסק. לשהות בארצות הברית

קרא עוד »
ויזת נווד דיגיטלי

ויזת נווד דיגיטלי – אילו מדינות מאפשרות להוציא?

ספרד ופורטוגל, שני יעדים פופולריים בקרב נוודים דיגיטליים, פרסמו לאחרונה את רשימת התנאים המעודכנת לקבלת ויזת נווד דיגיטלי (Digital Nomad Visa). מהי ויזת נווד דיגיטלי? אם אתם בעלי דרכון ישראלי בלבד, עובדים מרחוק כשכירים או כעצמאים, ויזת נווד דיגיטלי תאפשר לכם לשהות במדינה לפרק זמן ממושך יותר מזה שאשרת תייר רגילה מאפשרת. חשוב לציין שבניגוד לאשרת עבודה או ויזת עצמאי, ויזת נווד דיגיטלי לא תאפשר לכם לעבוד בחברות מקומיות או לספק שירותים בתוך המדינה. ויזת נווד דיגיטלי בפורטוגל פורטוגל אהובה

קרא עוד »