מעבר לחו"ל עם ילדים: איך להכין את הילדים להגירה

החלטתם לעבור לחו"ל? זה לא באמת משנה אם מדובר ברילוקיישן מטעם העבודה, אם אתם עוברים לשם פתיחת עסק או שהחלטתם לצאת להרפתקה של פעם בחיים. זה גם לא משנה אם אתם עוברים לצמיתות או לתקופה מוגבלת, אם במעבר מעורבים גם הילדים שלכם, זה הופך את הכל להרבה יותר מסובך ומורכב.

בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם את המדריך שיסביר לכם איך להכין את הילדים למעבר לארץ חדשה, שלב אחרי שלב:

איך להכין את הילדים לקראת מעבר למדינה אחרת?

שלב ההודעה

הצעד שהכי מפחיד אותנו לפני הגירה, הוא לשתף את הילדים בכך שהמשפחה עומדת לעזוב את המדינה האהובה והמוכרת לטובת מדינה זרה לחלוטין. לילדים אין אפשרות בחירה והם מוכרחים לזרום עם הבחירות של ההורים. ככל שהם גדולים יותר, כך יהיה להם קשה יותר לקבל את המעבר, משום שהם כבר מחוברים לבית הספר ולחברים שלהם ומשום שהם כבר מפתחים דעה אישית ונוטים לעמוד על שלהם. לכן, חשוב לשתף אותם בכל התהליך ויפה שעה אחת קודם, כדי לתת להם את הזמן להסתגל לרעיון.

הכנה מראש

דאגו מבעוד מועד למקום מגורים עבור המשפחה ולמוסד לימודים עבור הילדים, אותם תוכלו להראות לילדיכם בתמונות. אם יתאפשר לכם, תוכלו אפילו לטוס איתם למקום החדש, כדי שיוכלו לראותו פיזית. זה חשוב מאוד כדי שידעו למה לצפות וכדי שיהיו להם כמה שפחות הפתעות. עצבו את החדרים החדשים של הילדים באופן דומה לחדריהם בארץ, דאגו לקחת איתכם בובות, משחקים וחפצים שהם רגילים אליהם, כדי שיחושו בבית. בנוסף, נסו לחשוף אותם לשפה החדשה באמצעות שירים או תכניות טלוויזיה וללמד אותם אוצר מילים בסיסי, כדי שברגע האמת השפה לא תישמע להם זרה.

הגירה לחו"ל עם ילדים

פרידה

תמיד אומרים שהנחיתה צריכה להיות רכה, אבל במקרים בהם מעורבים ילדים, הפרידה צריכה להיות רכה לא פחות. ארגנו לילדים מסיבת פרידה מהחברים שלהם ודאגו מראש לשמור מספרי טלפון, חשבונות סקייפ של הורי החברים וכל דבר שיוכל לסייע לילדים לשמור על קשר עם חבריהם גם ממרחק. חשוב לא לנתק אותם לגמרי מהסביבה שלהם בארץ, כי מי יודע מתי תצטרכו לחזור?

אריזה

שתפו את הילדים באריזת המזוודות ותנו להם לבחור את החפצים שהם מעוניינים לקחת עמם. חשוב לקחת גם תעודות עם ציונים, מכתבי המלצה מבית-הספר, גיליון חיסונים וכו'… אם אתם חשים שהם מגזימים בכמות הדברים שהם רוצים לקחת, הסבירו להם שעליהם לבחור כמות מוגבלת וחשבו ביחד על מה אפשר לוותר ואת מה חייבים לקחת.

מעבר לחו"ל עם ילדים

נחיתה רכה

אם פעלתם לפי כל שלבי המדריך, אנחנו מאמינים שההכנה שעשיתם מראש, תגרום לנחיתה של הילדים במדינה החדשה להיות רכה במיוחד. דאגו להראות להם את כל המקומות החשובים באזור וצרו קשר בין התמונות שהם ראו בארץ, לבין המקומות במציאות. נסו למצוא ילדים בגילם באזור המגורים, שהם יוכלו לשחק איתם בגינה הציבורית או להזמין אותם הביתה.

הכי חשוב שלאורך כל הדרך תהיו מגובשים ותשדרו לילדים שכל המשפחה ביחד באותה סירה. שתפו אותם גם בפחדים ובחששות שלכם, כדי שיבינו שגם לכם לא קל ואתם מתגברים על הפחד. נסו להדגיש את כל היתרונות שבמעבר וצרו להם זיכרונות נעימים מכל התקופה, כאלה שהם ממש ישמחו להיזכר בהם כשיהיו גדולים.