חלום ההגירה קרוב מתמיד – המדינות שהכי קל להגר אליהן

כל מי שניסה להגר פעם למדינה אחרת, יודע שמדובר באקט שגורר אחריו התעסקות בירוקרטית לא פשוטה. התנאים המחמירים, הדרישות האין-סופיות וערימות הניירת מספיקות  להרתיע הרבה מועמדים מבקשת התאזרחות למדינה כלשהי. מאידך, ישנן מספיק מדינות שהאג'נדה שלהן אחרת, ומטרתן העיקרית היא דווקא לקלוט מהגרים ולעשות לכם חיים קלים. אם אתם מעדיפים להימנע מהליך הגירה מאתגר מדי, אחת מחמש המדינות הללו יכולה להיות אופציה טובה עבורכם.

אקוודור

המדינה הדרום-אמריקאית הזאת לא רוצה לגרור אתכם יתר על המידה. המעבר לאקוודור עומד להיות פשוט וקל עבורכם – כל מה שצריך הוא להוכיח הכנסה חודשית של 800 דולר ואתם מסודרים. לאחר 21 חודשי שהייה כאזרחים זמניים באקוודור, תוכלו להגיש בקשה לתושבות קבע. למי שרוצים תהליך מזורז יותר, ישנה גם האופציה להשקיע 27,000 דולר בנדל"ן האקוודורי או להפקיד סכום זה בבנק. לרוב, פעולות אלה יזכו אתכם במעמד התיישבות הקבע הנחשק.

ולשלב הבא – אזרחות. לאחר שלוש שנים תחת אשרת התיישבות זמנית או התיישבות קבע, תוכלו להגיש בקשה להתאזרחות. לרוב תתבקשו להראות זיקה מספקת למדינה ולאזרחיה, כמו התיישבות ארוכת טווח בה או נישואין.

קנדה

גם קנדה לא מבקשת מכם יותר מדי בטרם תפתח לכם את הדלת. לפי החוק הקנדי, כדי להיות אזרחים עליכם לשהות בה במעמד של תושבי קבע במשך חמש שנים, ומתוכן להתגורר בה בפרק זמן של לפחות 1,095 ימים, ולהיות תחת חובת דיווח מס לפחות שלוש שנים. בנוסף, תידרשו להראות ידע ובקיאות בהיסטוריית המדינה ותרבותה.

מקסיקו

יש ויזות מסוגים שונים לאלו המעוניינים להגר למקסיקו. נתחיל בכך שאמריקאים ואירופאים מורשים להתגורר במקסיקו ללא ויזה לתקופה של עד חצי שנה. אלו שלא משתייכים לקבוצה זו, רשאים להוציא ויזה תמורת כמה מאות דולרים. כדי להוציא אישור עבודה, תצטרכו לשלם סכום נוסף של כמאה דולרים נוספים. אפשר לקנות גם ויזת התיישבות זמנית (התקפה ל-4 שנים) או קבועה.

לאחר ישיבת קבע של 5 שנים במדינה, תוכלו להגיש בקשה להתאזרחות. אפשר לקצר את התהליך ולהגיש את הבקשה אחרי שנתיים בלבד אם אתם עומדים בתנאים הבאים: יש לכם שושלת מקסיקנית, אתם נשואים לאזרח מקסיקני מעבר לשנתיים, או אם תרמתם לתרבות המקסיקנית. תנאי חיוני אחד הוא שכל מבקש צריך לדעת לדבר ספרדית.

אירלנד

לפי חוקי אירלנד, אם יש לכם הורה, סב או סבא רבא שמוצאו באירלנד, אתם מועמדים קבילים להתאזרחות. אם אינכם עומדים בתנאי זה, ישנה אפשרות להתגורר שם במשך שנה במצטבר, ולצבור לפחות ארבע שנים כמתיישבי קבע באופן רשמי. לא מסובך.

פרגוואי

כדי להתאזרח בפרגוואי התוססת, ראשית צריך להיות חלק מהלאום. כדי להשתייך באופן רשמי ללאו, תצטרכו להיות אזרחים בוגרים, אחרי לפחות שלוש שנים של מגורים במדינה, ובנוסף לתרום למדינה מהתחום המקצועי. אין הגבלות מבחינת ארצות מקור, וכל מי שיעמדו בתנאים אלו ויתקדמו בהליך יהיו שווים מבחינת ההזדמנויות שלהם להתאזרחות רשמית.