הגירה המונית של יהודי צרפת לישראל

עקב גל האנטישמיות העולה באירופה ובייחוד בעקבות  פיגועי הטרור האחרונים בצרפת, יהודים צרפתים רבים צפויים להגר לישראל.

המחייה בצרפת יקרה ורחוקה מלהיות מושלמת, אבל דווקא לא זה מה שהפריע להם, אם כי התעצמות האנטישמיות באירופה, שהופכת לבלתי נסבלת. טיסות אל-על המלאות ביהודי צרפת כבר החלו להגיע לישראל, ואלו החלו לקבל את תעודות הזהות הכחולות החדשות שלהם, כאזרחי מדינת ישראל החדשים. אחד מהעולים אמר: "בצרפת אתה צריך להיות רציני בתמונת תעודת הזהות שלך אבל כאן אפשר לחייך".

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר היהודים הצרפתיים שהחליטו לעשות "עלייה" לישראל, כאשר הסיבה העיקרית לשינוי הוא הפחד מפיגועים. בשנים האחרונות היו מספר פיגועים בצרפת שהיו ממוקדים נגד יהודים, אך הפיגוע האחרון בסופרמרקט הכשר מייצג שיא חדש של אלימות. "החיים בפריז הפכו להיות מפחידים", הם אומרים. "שוטרים מוצבים ליד בתי הספר ומפחיד לאסוף את הילדים, מפחיד לצאת החוצה, התחושה הזו רודפת אחריך, יש כאלו שלובשים אפוד מגן כשהם יוצאים מהבית". אנדרה פודמסקי, 65, הוא אחד מאלפי היהודים שעלו מצרפת, הוא עצמו בעל סופרמרקט כשר בפריז. כששמע על הפיגוע אמר שכלל לא הופתע מהאירוע וידע שזה יגיע ושזה היה רק עניין של זמן. פודמסקי טוען שכבר לפני כשש שנים התחיל להרגיש את האנטישמיות ואת האיסלאם המתחזקים בצרפת. בעת שנסע לבדו ברכבת, הסתכל סביב וראה שכולם מסביבו ערבים, אז הוא התחיל באמת לפחד. הוא קנה דירה בתל אביב וכשהיה מגיע לכאן לחופשות הוא היה מרגיש באמת משוחרר וחופשי, לעומת האווירה שליוותה את חייו בפריז. פודמסקי החליט לעלות לארץ ישראל ופנה לסוכנות היהודית, מאחר והיא זו שעוזרת לעשות את הסידורים עבור אלה המבקשים לעלות לארץ הקודש.

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, טוען שצרפת לא תהיה אותו הדבר בלי היהודים בגבולותיה. זאת לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא ליהודי צרפת לעלות לישראל, ל"מולדת" האמתית שלהם. יש האומרים שאמירות אלה מסוכנות משום שכעת המחבלים חושבים שהם יכולים להשתמש באלימות על מנת להשיג את מטרתם ולהוציא את היהודים מהיכן שהם רוצים ברחבי העולם. לדעתם עליה צריכה להתבצע מתוך רצון חופשי ולא מתוך פחד. כך או כך, ישראל צפויה לקבל לזרועותיה עוד כ-10,000 מיהודי-צרפת שהחליטו להעתיק את חייהם לארץ הקודש.

 

הכתבה באדיבות XPLACE זירת הפרילנסרים של ישראל