נוודים דיגיטליים – לעבוד מרחוק ולטייל

בשנים האחרונות, בייחוד מאז מגפת הקורונה, עבודה מרחוק נעשתה מקובלת עבור עובדים רבים. בעקבות המגמה הזאת, גם נוודות דיגיטלית נעשתה תופעה נפוצה, ומדינות רבות מציעות ויזות ייעודיות לנוודים דיגיטליים. מה המשמעות של אורח החיים של נווד דיגיטלי? למי הוא מתאים? ואיך לבחור את מדינת היעד לנוודות דיגיטלית? 

מה זה אומר להיות נווד דיגיטלי?

נוודים דיגיטליים הם פרילנסרים או שכירים במקצועות המאפשרים עבודה מרחוק וגמישות בשעות העבודה. אורח החיים של נווד דיגיטלי מאפשרת לתחזק קריירה, ובמקביל לראות עולם, לטייל ולחיות במקומות שונים, בלי להיות תיירים ובלי להיות מהגרים.

עבודה מרחוק - נוודים דיגיטליים

למה להיות נווד דיגיטלי?

לא חסרות סיבות להיות נווד דיגיטלי, הנה כמה מהן:

חופש: נוודות דיגיטלית מאפשרת לשבור את התבנית של עבודה במשרד מ-9 עד 5, ומציעה חופש לעבוד מכל מקום בעולם: בית קפה, חוף ים או בקתה בהרים.

גמישות: נוודים דיגיטלים יכולים לשלוט בלוחות הזמנים ולתכנן את שבוע העבודה לפי העדפותיהם ואורח החיים.

חוויות: נוודות דיגיטלית מאפשרת להיטמע בתרבויות שונות, לפגוש אנשים חדשים, לטייל במקומות יפים, במקביל לניהול קריירה ופרנסה יציבה.

חיסכון: כמובן, גובה ההוצאות החודשיות משתנה לפי יעד המגורים הזמני ואורח החיים, אבל לרוב נוודות דיגיטלית משתלמת יותר ממגורים בעיר גדולה ויקרה.

אורח חיים מאוזן: נוודות דיגיטלית מאפשרת איזון בריא יותר בין עבודה ובין חיי פנאי ומשפחה, ובכך תורמת לאיכות חיים ולשביעות רצון גבוהים יותר.

מדינות שוות לנוודות דיגיטלית

מדינות המתאימות לנוודים דיגיטליים הם מקומות שיוקר המחיה בהם נמוך ורמת החיים בהם גבוהה. כל מדינה שעלות המחייה החודשית בה היא נמוכה, החיבור לאינטרנט הוא זול ומהיר, ואפשרות התנודה בה באמצעות תחבורה ציבורית היא קלה עשויה להיות מוקד לנוודים דיגיטליים מכל רחבי העולם.

למידע על ויזות נוודים דיגיטליים>

מה היתרונות של נוודות דיגיטלית לבעלי דרכונים זרים?

לבעלי אזרחות אירופית יש יתרונות רבים גם לנוודים דיגיטליים, בהם אפשרות למגורים ללא הגבלת זמן במדינות האיחוד האירופי ושהייה לזמן מוגבל בארצות הברית מבלי להוציא ויזה.

הגירה
הגירה

למי מתאים אורח החיים של נווד דיגיטלי?

מכל אדם נדרשת מידה של עצמאות ונאמנות לעצמו ולמקום עבודתו, גם כדי להיות נווד דיגיטלי וגם כדי לחיות בשגרה הכוללת קימה בכל בוקר באותה השעה, נסיעה יום-יומית למקום העבודה ותשלום דמי השכירות והוצאות המחיה השונות. לאדם הבוחר לחיות את חייו כנווד דיגיטלי נדרשות עוד כמה תכונות בהן ספונטניות, משמעת עצמית, סבלנות, אחריות ומוטיבציה. כמו כן, אחת התכונות החשובות ביותר היא היכולת לניהול זמן. יכולת זו תסייע לנווד הדיגיטלי לטייל ולעבוד בו בזמן.

הגירה
הגירה

באילו מקצועות אפשר להיות נווד דיגיטלי?

נווד דיגיטלי יכול לעסוק כמעט בכל תחום שלא מחייב להגיע בכל יום למשרד וניתן לעבוד בו מרחוק, מהבית או מכל מקום בעולם. נוודים דיגיטליים עוסקים בהנחיית קורסים אינטרנטיים, מסחר אלקטרוני  (E-commerce), ניהול קמפיינים גיוס המונים, ייעוץ והדרכה און ליין, הוראה וטיפול מרחוק, ניתוח נתונים, שירות לקוחות, גיוס עובדים, פיתוח אפליקציות, עיצוב תמונות סטילס ווידאו, עיצוב גרפי, תכנות, בנייה ועיצוב אתרים, תרגום, הגהה, כתיבת תוכן, שיווק שותפים, קידום אתרים, שיווק וקידום ברשתות החברתיות, פרסום און ליין, קופירייטינג והרשימה עוד ארוכה…

חושב שקיימת בך את אחת התכונות ששייכות לנוודים הדיגיטליים? עוסק באחד מהמקצועות שאפשר לעבוד בהם מכל מקום בעולם? רוצים לטעום את החיים בקצה השני של הגלובוס? אם עניתם כן לשאלות הללו תדעו שאתם יכולים להגר או לנווד לכל מקום בעולם!

אף אחד לא יכול להחליט בשבילכם מתי אתם מוכנים מספיק כדי להגר למדינה אחרת, הגירה היא תהליך ארוך שמלווה באין ספור בדיקות שונות, אבל אפשר לטעום מכמה מקומות ביחד ורק אחר כך לעשות את הבחירה הגורלית – כדאי!

עוד מהבלוג שלנו

רילוקיישן עם ילדים

לאן כדאי לעשות רילוקיישן עם ילדים?

רילוקיישן עם ילדים הוא תהליך מורכב, ובו צריך לקחת בחשבון גורמים רבים בהם חינוך, בריאות, סביבה תרבותית וביטחון אישי. בכתבה זו נסקור את המדינות המומלצות ביותר לרילוקיישן עם ילדים, ונדון בנקודות החשובות ביותר בתהליך התכנון והמעבר, כך שתוכלו להבטיח מעבר חלק והסתגלות קלה לכל בני המשפחה.   אילו מדינות מומלצות לרילוקיישן עם ילדים? קנדה – מדינה מצוינת עם איכות חיים גבוהה, מערכת חינוך ובריאות מהטובות בעולם. ישנן קהילות יהודיות משגשגות במרכזים כמו טורונטו, מונטריאול וונקובר. יוקר המחיה הוא סביר והליך

קרא עוד »
american flag ויזת משקיע לארה"ב E2

ויזת משקיע לארצות הברית E-2

ויזת משקיע E-2 מאפשרת לאזרחים של כמה מדינות לשהות בארצות הברית למטרות השקעה בעסקים וניהולם. בשנת 2019 הצטרפה ישראל למדינות החברות באמנת משקיע עם ארצות הברית, ומאז גם אזרחים ישראלים ללא דרכון זר יכולים להגיש בקשה לוויזה E-2. מי יכול להגיש בקשה לוויזת משקיע בארצות הברית? כדי להגיש בקשה לוויזה E-2, תידרשו לעמוד במספר תנאים, בין השאר: להיות בעלי אזרחות ישראלית או אזרחות כפולה. להקים עסק חדש או להשקיע בעסק קיים. להיות בעלים של לפחות 50% מהעסק. לשהות בארצות הברית

קרא עוד »
ויזת נווד דיגיטלי

ויזת נווד דיגיטלי – אילו מדינות מאפשרות להוציא?

ספרד ופורטוגל, שני יעדים פופולריים בקרב נוודים דיגיטליים, פרסמו לאחרונה את רשימת התנאים המעודכנת לקבלת ויזת נווד דיגיטלי (Digital Nomad Visa). מהי ויזת נווד דיגיטלי? אם אתם בעלי דרכון ישראלי בלבד, עובדים מרחוק כשכירים או כעצמאים, ויזת נווד דיגיטלי תאפשר לכם לשהות במדינה לפרק זמן ממושך יותר מזה שאשרת תייר רגילה מאפשרת. חשוב לציין שבניגוד לאשרת עבודה או ויזת עצמאי, ויזת נווד דיגיטלי לא תאפשר לכם לעבוד בחברות מקומיות או לספק שירותים בתוך המדינה. ויזת נווד דיגיטלי בפורטוגל פורטוגל אהובה

קרא עוד »